تحصیل درهندوستان

ثبت وقایع زندگی روزمره ام درهندوستان

تحصیل درهندوستان

ثبت وقایع زندگی روزمره ام درهندوستان

گذشتن از هفت خان رستم سفارت

بالاخره بعدازکلی دوندگی و هزینه های زیادی که برا ویزای تحصیلی کرده بودم سفارت مدارکمو قبول کرد وقرارشد درعرض ۳روزآینده ویزامو صادرکنه. 

قبل از اینکه برم هند تصمیممو گرفته بودم که دوره زبان رو توی پونا بخونم وبعداز اون برم دانشگاه جواهرلعل نهرو توحیدراباد باشم ولی بعد ازاینکه رفتم پونا ودوستای قدیمی که چندین ساله ندیده بودم رو اونجا پیداکردم .تصمیمم عوض شد و قراره تو همون پونا دررشتهIT دانشگاه پونا درس بخونم.

اخذ ویزای دانشجویی

مدارکمو کامل کردم .فردا هم میرم سفارت که واسه ویزای دانشحویی اقدام کنم. خدا کنه قانون جدیدی وضع نکنن وبگن دوباره برگرد یه چیز دیگه واسمون بیار.آخه هندی ها کارشون حساب کتاب نداره اونجا که بودم ساعت ۱۱ سرکارمیومدن ساعت ۵ هم تعطیل می کردن!

پونای هند

اصلا فکرشم نمی کردم کارهام به این زودی تموم بشه. تو عرض ۳روز هم پذیرش گرفتم هم تاریخ بلیطمو عوض کردم هم خوابگاه گرفتم هم واسه خونوادم سوغاتی خریدم.الانم ایرانم وتا ۲۵ روز دیگه باید با ویزای دانشجویی برگردم هند.

ویزای هندمو بالاخره گرفتم.

بعد از ۱۸ روز انتظار بالاخره هندی ها ویزای منو صادر کردن والان دارم راهی فرودگاه امام میشم فردا صبح ساعت ۶:۱۵ پروازمه. اینقدرهیجان دارم که ۱۲ساعت قبل از پرواز رو می خوام اونجا باشم.  

خداکنه این مشکلات رو توی هند نداشته باشم وبتونم سریعتر پذیرش مو بگیرمو زود برگردم.

تاریخ پرواز

امروز از آژانس مسافرتی بلیط تهران بمبی مورخ۱۹/۰۹/۸۷ روبرام رزرو کردن خدا کنه این دفعه مشکلی پیش نیاد وبتونم پرواز کنم.

اولین ضدحال

دیروز که رفته بودم آژانس مسافرتی که ویزا وپاسپورتو و بلیط رو بگیرم در کمال ناباوری بهم گفتن که سفارت هند ویزاتو صادرنکرده. خیلی عجیبه اینهمه ایرانی دارن براحتی میرن هند !حالا چرا به من یکی گیر دادن عجیبه. شاید هم بخاطر حملیه اخیر تروریستی بوده ... 

ولی من تصمیممو واسه ادامه تحصیل در هند گرفتم ۱۰ بار دیگه هم شده باز هم بلیط و ویزا رو درخواست میدم تا به هدفم برسم. فکرنکنید بچه مایه دارم نه . واسه زندگیم هدف دارم.وباید هرجور شده بهش برسم.

مقدمه

با سلام 

قصد دارم راه های اخذ پذیرش از دانشگاه های هندوستان و سختی هایی که در این راه هست را در این وبلاگ بگم. 

پس فردا ۸آذر حرکت من از تهران به بمبیی جهت اخذ پذیرش از دانشگاه پونا ست. 

امیدوارم زیاد علافی نداشته باشه. بعد از اون برمیگردم ایران وموقع شروع کلاس ها دوباره برمی گردم هند. 

خدانگهدار